mandag 8. oktober 2012

Klokka er 00:05

Jeg skulle ha lagt meg for lenge siden. I alle fall burde jeg gjort det. Jeg er en mann i midten av 30 åra. Gift med kona, og barna i barnehagen. Jobber i by´n, bor utenfor. Pendler. Hver dag. Pendler til og fra by´n hver dag. Som regel står jeg opp før ungene står opp. Og som regel kommer jeg hjem i det de er i ferd med å legge seg. Så derfor, burde jeg vel heller krøpet til køys, enn det jeg gjør nå. Skriver mitt første innlegg i en blogg.

Jeg har egentlig aldri forstått poenget med blogg. Sliten fortsatt med å se det. Så er det nå en gang sånn at når ungene ikke liker maten de får servert, må de i alle fall prøve før de setter den fra seg. Hvor mange biter til jeg må ta før jeg gir meg? Aner ikke. Kanskje jeg liker det. På samme måte som min 4-åring elsker sterke oster fra verden rundt. Eller kanskje ikke.

Bilder? Ser at alle rosa-bloggerne poster bilder. Liker jo å ta de. Har det faktisk som hobby, så kanskje. Kanskje en skulle bidratt med litt bilder? Uansett, valgte et passende bilde i bakgrunnen. Harry, men passende. For det er det som er ved siden av Mac´n min nå. En øl. Bare en. Jeg pleier å være flink der. Noe annet er som regel galskap. Jeg er som sagt gift med barn uten at jeg sammenligner meg av den grunn med Bundy.

Klokka er 00:15. Jeg gjør det jeg skulle ha gjort for lenge siden. Jeg legger meg. Finner sikkert på noe å gjøre på veien, så treffer vel ikke puta før nærmere 01:00, men intensjonen er der i alle fall. Intensjonen om å våkne sånn noenlunde opplagt i morgen. Klar for en dag som starter med en busstur til by´n. Vekk fra forstadens harmoni. Inn til en by, eller egentlig et kontor. Og så faktisk. Trening med nye folk. Noen jeg aldri har møtt før. Gleder meg. Gruer meg. Begge deler. Det er sånn jeg liker det. Tror jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar